Hjem
Oppdragsgivere
Om Unik og ettertraktet
Hvorfor bli UNIK?
Nytelse og lidenskap
Hvordan utvikle en unik virksomhet
Hvordan en virksomhet kan arbeide med sin identitet
Mer om det å bli unik og ettertraktet ...
Om Jørn Hakon Riise ...
Kontakt meg
Samarbeidspartnere
Unik og ettertraktet
Mangfold - et hemmelig våpen i konkurransen om arbeidskraften
Magefølelsen som kvalitetskriterium
Alternativer til kostnadskutt i et høykostland


Søk:

Tip a friendTips en venn
Printer friendlySkriv ut
"Identitet er nøkkelordet."
Dette sier innehaver av restauranten Palace Grill i Oslo. Restauranten er allment kjent for timelang venting som bare aksepteres av stamgjestene som vet at ventingen er verdt prisen.
"Identitet er nøkkelordet." Dette sier John Ruud, en av innehaverne på restauranten Palace Grill i Oslo (DN, 26.09.03). Restauranten åpnet i 1987. Han uttaler videre: "Det er over 1000 restauranter i Oslo og altfor mange like konsepter. Minimalisme er ut. Jeg tror folk er lei av å gå ut av sine minimalistiske leiligheter rett inn på en like minimalistisk restaurant. Når du har vært hos oss, skal du føle på kroppen at du har vært her", sier Ruud, blant kitcheffekter og pakistanske barnekjoler på en klessnor. "Oslo liker glam og farger og miljø når de skal ut og kose seg. Målet er å få folk til å slappe av," sier han.

Andre restauranter som omtales som stayere i samme avisartikkel er Asylet (åpnet i 1993), Lorry (1887), Theatercafeen (1909), Schrøder restaurant (1956), Olympen (Lompa) (1899), Smuget (1985), og Pizza da Mimmo (1993).